EU Stage - Euroopa Liidu heitmenormid
EU Stage II, IIIA ja V on Euroopa Liidu heitmenormid, mis kehtivad mitteteeliikluses kasutatavatele mobiilsetele masinatele (nt ehitusmasinad, generaatorid, põllumajandustehnika). Alljärgnevalt on selgitatud nende kolme standardi erinevusi ja vajalikkust:
1. EU Stage II (kehtestati ~2000):
Esimene suurem samm diiselmootorite heitgaaside reguleerimisel.
Piirab peamiselt süsinikmonooksiidi (CO), süsivesinike (HC) ja lämmastikoksiidide (NOx) heidet.
Ei hõlma veel eriti tahkete osakeste (PM) vähendamist.
Vajalik keskkonnakahju vähendamiseks ja terviseriskide esmasel kontrollimisel.
2. EU Stage IIIA (kehtestati ~2006):
Rangemad nõuded kui Stage II-l, eriti NOx ja PM osas.
Jaguneb mitmeks alamastmeks, sõltuvalt mootori võimsusest.
Nõuab paremat põlemistehnoloogiat ja mõnel juhul täiustatud mootorikontrolli.
Vajalik, et saavutada sujuv üleminek karmimatele nõuetele ning vähendada linnaõhu saastet.
3. EU Stage V (kehtestati ~2019):
Kõige rangem kehtiv standard EL-is.
Kehtib kõikidele mootorivõimsustele, sh väikesele ja suurele võimsusele.
Nõuab tahkete osakeste arvulist piiramist (PN), mis eeldab tahkete osakeste filtrite (DPF) kasutamist.
Vajalik rahvatervise kaitsmiseks ja EL-i kliimaeesmärkide täitmiseks, eriti linnakeskkonnas ja suures mahus kasutatavate masinate puhul.
Standardid on vajalikud keskkonna ja inimeste tervise kaitseks, võimaldavad tehnoloogilist arengut ning loovad selged reeglid tööstusele üleminekul puhtamatele lahendustele.